Chameleon

Meldingen via e-mail?  #onbeheersbaar #ontraceerbaar

Facilitaire en Asset Management systemen verwerken onwijs veel data. Al deze verschillende systemen dienen daar bovenop te worden voorzien van de juiste informatie. Denk hierbij aan het melden van een storing aan bijvoorbeeld je leverancier. Veel van deze date overdrachten gaan via e-mails. Dit is onbeheersbaar en niet traceerbaar. Vele leveranciers worstelen met de grote hoeveelheid mails.

Never be afraid to change #Chameleon

Om eenvoudig informatie uit te wisselen tussen verschillen management systemen heeft DG ICT een uitwisselplatform ontwikkelt: Chameleon.

Chameleon is een data uitwisselplatform, ofwel een servicebus. De naam Chameleon zegt alles over het platform. Binnen het platform kunnen allerlei berichten opgepakt worden en vertaald worden naar andere berichten. Zo gedraagt het platform zich als een echte chameleon.

You are really a chameleon, aren’t you? Fitting in wherever you go

Door het procesmatig aan elkaar schakelen van processen kan je een bericht ontvangen, oppakken, ontleden, omzetten en weer versturen naar diverse managementsystemen zoals Facilitor, 4PS, TopDesk en Infor EAM.

Voorbeelden van het gebruik zijn :

  • Meldingen en updates van meldingen uitwisselen tussen Facilitor en 4PS
  • Assetinformatie uitwisselen tussen Infor EAM en ACTO
  • Meldingen en updates uitwisselen tussen TopDesk en 4PS
  • Meldingen uitwisselen van TopDesk naar Infor EAM

Door de open, gestructureerde opzet van Chameleon ben je vrij in het schakelen van de processen, en kan je dus elke dataset uitwisselen tussen diverse systemen.

Wilt u een demo of heeft u verder nog vragen of opmerkingen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze consultants of ontwikkelaars via ons contactformulier.